نحوه عملکرد دوربین های امنیتی حرارتی پیام بگذارید

نحوه عملکرد دوربین های امنیتی حرارتی

سیستم های تشخیص حرارتی ، هنگامی که با آنالیز ویدئویی ترکیب شوند، بهترین راه برای تشخیص افراد در بیرون از خانه محسوب می شوند. در گذشته ای نه چندادن دور آنها فقط برای مکان های مهم استفاده می شدند. اما نوآوری و پیشرفت ها ، همراه با کاهش قیمت ، اکنون آنها را برای کاربردهای امنیتی رایج تر ، مانند جلوگیری از سرقت و خرابکاری ، در دسترس قرار می دهد. ما این مقاله را نوشتیم تا به شما توضیح دهیم که یک دوربین مداربسته حرارتی چگونه کار می کند و چرا یک انتخاب عالی برای امنیت در فضای باز است.

دوربین مداربسته حرارتی “مشاهده گرما”

چشم ما با استفاده از نوری که توسط خورشید یا نوع دیگری از منبع نور تابانده می شود و بازتاب آن به چشم بر می گردد، می تواند اشیا را ببینید و تشخیص دهد. دوربین های امنیتی حرارتی با “مشاهده” انرژی گرما از اشیاء کار می کنند. همه اشیاء – جاندار یا غیر جاندار – دارای انرژی حرارتی هستند که دوربین های مادون قرمز برای تشخیص تصویر از آن استفاده می کنند. به همین دلیل است که یک دوربین مداربسته حرارتی می تواند در همه زمان ها حتی در تاریکی کامل کار کند.

با توجه به اینکه نحوه عملکرد دوربین مداربسته دید در گرما متفاوت از دوربین های انعکاس نوری است، تصاویر حرارتی بسیار متفاوت از آنچه که توسط یک دوربین معمولی ضبط می شود، هستند. به منظور ارائه این تصاویر در یک قالب مناسب برای دید انسان ، دوربین های امنیتی حرارتی دمای اجسام را به سایه های خاکستری تبدیل می کنند که تیره تر یا روشن تر از پس زمینه هستند. در یک روز سرد ، فرد به دلیل اینکه گرمتر از زمینه است، روشن تر نشان داده می شود. در یک روز گرم، فرد کاملاً تاریک تر به نظر می رسد، زیرا خنک تر از پس زمینه است.

چالش فضای باز برای دوربین مداربسته حرارتی

به دلیل وجود دلایلی که در بالا نام برده شد، دوربین مداربسته حرارتی دوربین دید در شب نیز نامیده می شود زیرا هنگام شب اشیاء پس زمینه در شب سردتر از دمای بدن یک فرد هستند. در شرایط ایده آل، افراد هنگام شب به خوبی دیده می شوند زیرا درخشان تر از پس زمینه هستند و حتی در نور صفر نیز می توان آن ها را به خوبی مشاهده کرد.

با این حال ، شرایط امنیتی در فضای باز به ندرت “ایده آل” است، به خصوص در روز که اشیاء تیره تر، انرژی خورشید را بیشتر جذب می کنند و گرم تر می شوند. این اثر که به عنوان بارگذاری حرارتی نام دارد باعث می شود اشیا تیره گرم تر به نظر بیایند و تشخیص را برای اپراتور دوربین سخت می کند.

علاوه بر این هنگامی که اشیاء در صحنه به طور یکنواخت در هر منطقه گرم شوند ، بسیاری از دوربین ها در ارائه محدوده باریک اختلاف دما در یک تصویر مشکل دارند. در نتیجه گاهی اوقات تصویری با نواحی بزرگ نمایش داده می شود که “سفید” یا “خاکستری” و نامشخص به نظر می رسد. این امر باعث می شود مشاهده آنچه در صحنه اتفاق می افتد دشوار باشد و می تواند تشخیص دقیق مزاحمان را برای تجزیه و تحلیل ویدیویی دشوار کند.

تأثیر بارگذاری حرارتی

برای مثال مطالب بالا، تصویر نشان داده شده در نور روز از یک دوربین مداربسته حرارتی است که به طور موثر نمی تواند سفیدی ناشی از بارگذاری حرارتی را جبران کند. تشخیص جزئیاتی از قبیل خطوط برق ، روسازی و سایر اشیاء به دلیل تأثیر بارگذاری حرارتی ، غیرممکن شده است. حتی دشوار است که بگوییم این یک تصویر در نور روز گرفته شده است. در این شرایط، آنالیز ویدئویی برای شناسایی خلافکاران، کار دشواری خواهد بود زیرا این دوربین ها برای از بین بردن تاثیر بارگذاری حرارتی طراحی نشده اند.

پردازش ویدیو چگونه باعث می شود دوربین های مداربسته حرارتی بهتر عمل کنند؟

تصاویر حرارتی از نظر داده ها بسیار غنی هستند و تغییرات دمای کمی را تا 1/20 درجه احساس می کنند. دوربین های امنیتی حرارتی باید این تغییرات درجه حرارت را به حدود 250 مقیاس سایه خاکستری که تا حد زیادی مشابه قابلیت دید انسان است تبدیل کنند. فشرده سازی توسط برخی دوربین ها برای ارسال ویدئو از طریق شبکه برای تجزیه و تحلیل محتوای ویدیو استفاده می شود.

تصویر زیر مشکل در تمایز بین سطوح نزدیک خاکستری را نشان می دهد. ردیف بالا شش سطح خاکستری را نشان می دهد که چشم می تواند مشاهده کند. ردیف پایین شانزده سایه خاکستری را نشان می دهد. در این تصویر می بینید که تشخیص اینکه مکان سایه ها از یک بلوک به بلوک دیگر انتقال می یابد ، چقدر دشوار است. همچنین این واقعیت را در نظر بگیرید که یک تصویرگر حرارتی دارای 16000 سایه خاکستری است که سختی این مسئله را بیشتر می کند.

پردازش تصویر حرارتی

در گذشته ، بیشتر دوربین ها با نقشه برداری مناطقی که از نظر دما نزدیک هستند ، این داده ها را به روشی ساده تبدیل می کردند. به همین دلیل است که تصاویر حرارتی اغلب مبهم به نظر می رسند، فاقد جزئیات هستند و متجاوزان را پنهان می کنند، در حالی که اغلب آنالیزورها معمولاً افراد متجاوز را به طور کامل تشخیص می دهند.

دوربین های جدید سنسور گرما با سطح بالایی از پردازش تصویر می توانند تغییرات کوچک بین اشیاء و پس زمینه را به وضوح نمایش دهند، ضمن اینکه به طور خودکار در شرایط روز و شب و تحت هر شرایط بیرونی ، مزاحمان را به طور دقیق تشخیص می دهند.

تصویر زیر نشان می دهد که چگونه پردازش تصویر می تواند بر مشکلات فضای باز غلبه کند و یک تصویر حرارتی بسیار واضح ارائه دهد. سمت چپ، دوربینی را نشان می دهد که فاقد پردازش برای ایجاد کنتراست خوب است و اشیاء را به صورت “سفید” نمایش می دهد. در سمت راست، با استفاده از پردازش تصویر ، همان تصویر پردازش شده است تا بر تفاوت های درجه حرارت کوچک در اشیاء داغتر تأکید کند و یک تصویر واضح را ارائه دهد.

استفاده از دوربین مداربسته حرارتی با تجزیه و تحلیل تصویری

ترکیب دوربین های تصویربرداری حرارتی با پردازش ویدیو راهی عالی برای بهبود توانایی آنها در شرایط دشوار است. هنگامی که این دوربین ها با تجزیه و تحلیل ویدئویی ترکیب شوند، می توانند متجاوزان را در فضای باز تشخیص دهند و همه چراغ های ماشین، بازتاب ها ، حیوانات کوچک ، درختان و زباله ها را نادیده بگیرند. این بدان معنی است که شما می توانید با اطمینان بیشتر حتی در شرایط دشوار خلافکاران را تشخیص دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *